czwartek, 10 sierpnia 2017

Jak nie płacić podatku w Niemczech ?

Post jest skierowany do osób, które na stałe mieszkają i pracują / lub są bezrobotne w Polsce i przyjeżdżają do Niemiec na zarobek tymczasowy. Co zrobić, aby nie płacić niemieckiego podatku w rozliczeniu z wypłaty?

W Niemczech mamy aż sześć klas podatkowych. W zależności, czy jesteśmy w związku małżeńskim, w stanie wolnym, samotnie wychowujemy dzieci, urząd skarbowy nadaje nam odpowiednią klasę podatkową. Po krótce można powiedzieć, że 6-sta klasa podatkowa jest najgorszą. Jeśli ją mamy- zapłacimy bardzo dużo podatku. Bardzo często Polacy przyjeżdżający na zarobek do Niemiec nie mają uregulowanej klasy podatkowej- nie posiadacie tzw. Steueridentifikationsnummer, tzn. Wasz pracodawca nie wie, jaką klasę macie i z automatu daje Wam w rozliczeniu klasę 6-stą, czyli tą najgorszą.
Jeśli pracę załatwił Wam polski pośrednik najlepiej na samym początku poprosić go, aby Wam wytłumaczył jakie dokumenty macie złożyć, aby nie płacić wysokiego podatku.
A jeśli pracę sami znaleźliźcie to śpieszę Wam z pomocą, co zrobić, aby podatku nie płacić.
Na stronie Steuerverwaltung -klik znajdują się formularze, również w języku polskim, które należy wypełnić.
Tutaj - klik znajduje się  formularz który wypełnimay w języku polskim i niemieckim, następnie dajemy do podpisania w naszym urzędzie skarbowym w Polsce (akapit D wypełnia Wasz urząd skarbowy) i egzemplarz niemiecki wysyłamy na adres:

Finanzamt Potsdam
Steinstr. 104-106 Haus 9
14480 Potsdam

Egzemplarz polski zatrzymuje Wasz urząd skarbowy. Podpisane dokumenty należy przedłożyć pracodawcy, aby wiedział do jakiej klasy podatkowej Was zakfalifikować.
Załatwcie to jak najszybciej, gdyż unikniecie niemiłego rozczarowania przy wypłacie. W 6-stej klasie podatkowej macie prawie 50% potrącenia z zarobku :(


A na koniec niemiła wiadomość. Jeśli w roku kalendarzowym przekroczycie magiczną granicę 8.820 EUR Brutto, to niestety musicie się rozliczyć z podatku w Niemczech. Będzie go wprawdzie niewiele, ale niestety nie ominie Was niemiecka biurokracja i wypełnianie formularzy podatkowych.

Mam nadzieję, że post będzie pomocny. A tutaj kilka innych ciekawych informacji:

Koniec opłat roamingowych w Unii Europejskiej od 15 czerwca 2017



cdn.
pozdrawiam

11 komentarzy:

  1. Super porady, przydadzą mi się ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wróciłam :)
    Jak zwykle pomocna :) Swoją drogą, książka, którą wygrałaś u mnie Ci się spodobała czy nie?

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetnie, że tu trafiłem. Właśnie po nowym roku wyjeżdzam do Niemiec więc Twoje porady bardzo mi się sprzydadzą. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo ciekawe informacje, przydatne dla każdego kto zamierza pracować w niemczech

    OdpowiedzUsuń
  5. Przydatne informacje dla osób udających się za granicę.

    OdpowiedzUsuń
  6. Mój były chłopak opuścił mnie i moją córkę od 6 tygodni temu. Próbowałem prawie WSZYSTKO, aby przywrócić mój związek i byłem rozczarowany. Żadne nie działało, tydzień później zobaczyłem stronę Dr.Wealthy i po tym, jak skontaktowałem się z Dr.Wealthy w celu uzyskania pomocy, wszystko automatycznie się zmienia, mój smutek stał się radością, uśmiech był na całej mojej twarzy, wszystko stało się bardzo SZYBKO, a wynik był skuteczny. Dr.Wealthy jest JEDYNYM rzucającym zaklęcia, z którym miałem sukces, mój chłopak zadzwonił do mnie i powiedział, że chce, abyśmy wrócili, a także chcą się ze mną ożenić. wrócił do mnie, błagając, żebym go zaakceptował, a stało się to dzięki pomocy Dr.Wealthy. Jestem tak szczęśliwy, że odzyskałem mojego chłopaka. Skontaktuj się z Dr.Wealthy, aby uzyskać natychmiastowe i szybkie zaklęcie miłosne, aby odzyskać swój związek.

    wealthylovespell@gmail.com
    WhatsApp lub zadzwoń do niego +2348105150446
    Jego blog> http://wealthyspellhome.over-blog.com

    OdpowiedzUsuń
  7. replica bags seoul fake hermes g0r42s2c55 replica bags review replica bags karachi link g6i75w3u67 replica bags wholesale india replica bags nancy site web h9u06l6v40 7a replica bags wholesale

    OdpowiedzUsuń