środa, 6 kwietnia 2016

Zmęczona? Nigdy więcej! Recenzja książki dr Evy Cwynar

Witam serdecznie i zapraszam na kolejny wpis książkowy :)
Dzięki uprzejmości Wydawnictwa Kobiecego miałam przyjemność przeczytać książkę Dr Evy Cwynar pt. "Zmęczona? Nigdy więcej!". Książka bardzo mi się podobała, dowiedziałam się wielu ciekawych informacji o kobiecym ciele i myślę, że to obowiązkowa lektura dla każdej kobiety, nawet jeśli nie jest zmęczona...
Autorką książki jest lekarz endokrynolog -Eva Cwynar , która z racji swojego fachu rozumie i potrafi szybko zdiagnozować wiele przypadłości, które powstały poprzez nieprawidłowo funkcjonującą tarczycę. Właśnie dlatego zdecydowałam się na tę lekturę, gdyż opinie lekarza bardziej do mnie przemawiają. Dodatkowo sama mam problemy z tarczycą, więc miałam nadzieję, że temat ten zostanie tutaj poruszony. 
Po kliknięciu zdjęcie się powiększy

Książka zawiera 10 rozdziałów. Autorka przedstawia w nich szczegółowo 8 kroków do dobrego, a przede wszystkim zdrowego samopoczucia:
Krok 1: Dobrze się odżywiaj
Krok 2: Unikaj szkodliwych substacji toksycznych
Krok 3: Wysypiaj się i zmniejsz stres
Krok 4: Zregeneruj swoją energię seksualną
Krok 5: Popraw metabolizm
Krok 6: Przebadaj tarczycę
Krok 7: Zażywaj właściwe suplementy i leki ziołowe
Krok 8: Zrób badania hormonalne 


W każdym z rodziałów dowiadujemy się szczegółowo jak polepszyć jakość naszego sampoczucia. Autorka podkreśla wielokrotnie, że nasz wiek nie ma wpływu na naszą sprawność i zmęczenie. Wiele kobiet tłumaczy swoje złe samopoczucie i przemęczenie wiekiem. Stan ten jest jednak zależny od tego jak traktujemy własne ciało, czym je karmimy, czy się wysypiamy, czasami mogą być to zmiany hormonalne, które wywracają nasz system z równowagi, dlatego należy się regularnie wybierać na badania kontrolne. Autorka podaje wiele przykładów ze swojej praktyki lekarskiej, sytuacje zdrowotne pacjentek, które zmagały się z notorycznym zmęczeniem. Często tłumaczyły swoje zmęczenie postępującym wiekiem, zapominając o podstawowych zasadach zdrowego trybu życia.
Autorka bardzo szczegółowo porusza procesy hormonalne- głównie zachodzące w tarczycy, ale również w nadnerczach oraz zmiany poprzedzjące okres, czy menopauzę. Z książki dowiemy się jak działa estrogen, progestrogen, testosteron oraz jak zmienia się ich poziom w poszczególnych fazach cyklu.
Na duży plus zasługuje bardzo obszerna bibliografia potwierdzająca przestawione w książce badania lub tezy autorki. 

Autorka podkreśla wielokrotnie, że pełnowartościowe, bogate w białko posiłki dostarczą nam dużą dawkę energii. Wymienia wiele błędów żywieniowych, które popełnia wiele kobiet. Na końcu książki znajduje się przykładowy jadłospis na 2 tygodnie. Fajnym dodatkiem jest spis witamin niezbędnych w diecie każdej kobiety z przykładami ich naturalnych źródeł.
Książka zawiera 344 strony, a jej cena to 34,90 zł. Książka nie jest gruba, jednak nie można jej pochłonąć w jeden wieczór. Informacje są dosyć szczegółowe, wiele terminów naukowych zmusza nas do wolnego czytania ze zrozumieniem. Pojęcia są wyjaśniane i poparte przykładami, aby każdy mógł je zrozumieć. Ostatni rozdział porusza temat menopauzy- przyznam, że go opuściłam, gdyż jeszcze mi do tego wieku dosyć daleko. 
Książka jest informatywna i dostarcza wielu inspiracji, np. jak polepszyć jakość snu, polecam ją każdej kobiecie. 

cdn.
pozdrawiam
Kinga

2 komentarze:

  1. Bardzo lubię czytać takie pozycje o zdrowiu i tematyce lifestyle. Jesienią dopadło mnie takie zmęczenie jak to opisane w książce... Na szczęście nie było ono związane z problemami zdrowotnymi, a bardziej z brakiem słońca do którego byłam przyzwyczajona. Pomocy (oprócz u lekarzy) szukałam właśnie w książkach i zmieniając lekko dietę i przyzwyczajenia wróciła mi wcześniejsza energia. ;)
    Książka zdaje się być bardzo ciekawa!
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zapomniałam o tym wspomnieć, ale ksiazka jest tez bardzo motywująca. Autorka mówi, ze mamy sie nie godzić na zmęczenie i nie tłumaczyć go wymówkami, bo właśnie małymi krokami np. Żywieniem, niewielkim ruchem (namawia do spacerów, tańca, etc) możemy poprawić jakość naszego życia. Ja tez cierpię jesienią na ogromny spadek energii, ale tak jest często po lecie :/

      Usuń