niedziela, 29 listopada 2015

1. niedziela adwentowa i swiateczny TAG

Witam serdecznie w ten deszczowy i wietrzny poranek.
Dzis pierwsza niedziela adwentowa, jarmarki bozonarodzeniowe sa juz otwarte, sklepy pekaja w szwach od dekoracji swiatecznych. Jendym slowem- swieta juz za pasem :)

Zapewne wyda Wam sie to dziwne, ale Niemcy bardzo swiruja na punkcie adwentu. Gdy nadchodzi adwent nikt juz nie zyczy sobie udanego weekendu tylko wszyscy zycza sobie udanej niedzieli adwentowej ! Zamiast "ein schönes Wochenende" uslyszymy wszedzie "schönen ersten Advent!".

I to niewazne, czy bedziemy w pracy, czy robimy zakupy w Lidlu- kazdy kto nas zegna pozdrowi nas na odchodne mowiac "udanej niedzieli adwentowej". Przed druga niedziela uslyszymy "udanej drugiej niedzeli adwentowej", potem bedzie udana trzecia, a na koniec czwarta :)
Na poczatku mojego pobytu tutaj, bylo to dla mnie dziwne, gdyz w Polsce nikt sobie nie zyczyl udanego adwentu- no chyba, ze ksiadz na ambonie :) A moze cos sie zmienilo?
W kazdym razie, do swiat nie ma udanych weekendow, lecz sa udane niedziele adwentowe :)
Od pierwszej niedzieli adwentowej przygotowania do swiat ida pelna para. Zakupowe szalenstwo nie zna granic i trzeba sie odpowiednio wczesnie zaopatrzyc w wiele produktow, po pozniej ich juz nie bedzie. Jesli np. wybierzemy sie po dekoracje swiateczne 3 dni przed swietami, moze sie zdarzyc, ze wyjdziemy z pustymi rekami, albo musimy sie zadowolic przebranymi resztkami. Niemcy kupuja bez granic. Serio. Czasami patrzac na wozki z zakupami, mozna byloby pomyslec, ze jutro bedzie wojna i dostep do jedzenia bedzie niemozliwy. Wszystko jest kupowane na zapas. Niektorzy powiedza, ze w Polsce jest podobnie. Uwierzcie mi- tutaj jest o wiele gorzej!
Np. wczoraj, tj. jeden dzien przed niedziela adwentowa chcialam kupic wieniec adwentowy! Przeszlam 5 sklepow i nigdzie nie bylo. Co ja sobie w ogole wyobrazam- tak pozno isc na zakupy...

Z racji tego, ze swieta juz za pasem, postanowilam wziac udzial w TAGU swiatecznym, ktory krazy po sieci. Pytania te znalazlam na blogu http://www.tosiakowo.pl/2011/12/swiateczny-tag.html#

1. Ulubiony swiateczny film
Na pewno nie "Kevin sa w domu"... Nie lubie ogladac w kolko tego samego. Filmy, ktore znam na pamiec dzialaja mi na nerwy. Lubie filmy, ktorych akcja rozgrywa sie podczas swiat, jest snieg, choinka i to mi wystarczy. Nie mam ulubionego filmu i staram sie ogladac zawsze cos czego nie znam lub cos czego juz dawno nie widzialam.
Ciakawostka jest, ze w Niemczech podczas swiat leci "Sissi"- to taka tutejsza tradycja bozonarodzeniowa. Wprawdzie akcja filmu nie ma nic wspolnego ze swietami, ale ten wybitny i znany na calym swiecie niemiecki film jest hitem swiatecznym.
2. Ulubiony swiateczny kolor
Czerwony, bez dwoch zdan. Czerowne kokardy, czerwone swieczki, babki. 

3. Ubierasz sie swiatecznie czy spedzasz swieta w pizamie?
Chodzenie przez caly dzien w pizamie nie jest w moim stylu, a juz zupelnie nie w swieta. Zdecydowanie stroj odswietny :)

4. Jesli w tym roku moglabys dac prezent tylko jednej osobie, to kto to by byl?
Oczywiscie moj maz :)

5. Otwierasz prezenty w wigilie, czy w swiateczny poranek?
Prezenty otwieramy po kolacji wigilijnej

6. Czy kiedykolwiek zbudowalas dom z piernika?
Nie jeszcze nigdy :) Co roku kilonskie szkoly i przedszkola biora udzial w konkursie na najladniejsze piernikowe domki. Zawsze ogladam piekne wystawy piernikow.

7. Co lubiasz robic podczas przerwy swiatecznej?
Zajadac smakolyki, ogladac TV, leniuchowac i odpoczywac bez wyrzutow sumienia :)

8. Jakies swiateczne zyczenia?
zdrowia, zdrowia i jeszcze raz zdrowia!

9. Ulubiony bozonarodzeniowy zapach?
Zapach lasu i choinki
10. Ulubione swiateczne jedzenie
Pierogi z kapusta i grzybami posypane przysmazona cebulka. To moja ulubiona potrawa i w zupelnosci mi wystarcza :) Serio, reszta moglaby nie istniec! Tylko pierogi z grzybkami... moja mama robi takie pyszne. Mam zle wspomnienia z karpiem, zawsze bylismy zmuszani aby go jesc :( chociaz musze powiedziec, ze teraz kiedy jestem dorosla smakuje mi juz o wiele lepiej, ale wybieram zawsze najmniejszy kawalek.

To juz wszystkie pytania TAGU swiatecznego. Jesli macie ochote zrobcie taki TAG na swoim blogu. Zapraszam do wspolnej zabawy!
Pytania mozna zmienic, ja znalazlam w sieci akurat takie. Jestem ciekawa, jak Wy spedzacie swieta, co lubicie i co robicie?
Zapraszam Was rowniez na fotorelacje z jarmarkow bozonarodzeniowych na ktorych bylam w zeszlym roku:
wystarczy kliknac w linki, aby przeniesc sie do wpisow na blogu.

Milej niedzieli adwentowej!

cdn.
pozdrawiam
Kinga

2 komentarze:

  1. Ale piękne ozdoby świąteczne, w domu również ma Pani ciekawe pomysły na udekorowanie wnętrza.

    OdpowiedzUsuń