piątek, 17 maja 2013

Depilacja ciala- moje doswiadczenia #1 Nogi

Witam,

w dzisiejszym poscie chcialam podzielic sie z Wami moimi doswiadzczeniami na polu walki z niechcianym owlosieniem.


Jak wiadomo, moda, trendy, styl zycia sie zmieniaja, jednak kwestia owlosienia pewnych czesci ciala stala sie standardem, ktory brzmi: Zero wlosow!!!
Zaczne moze od nog, ktore latem sprawiaja nam jak najwiecej problemow.
#1 DEPILACJA NOG
Testowalam juz wiele metod, jednak najskuteczniejsza metoda okazalo sie woskowanie.
Moja przygoda z depilacja nog zaczela sie jak zapewne z kazdej z nas ze zwykla maszynka jednorazowa (ktora stosowalam o dziwo czasami tygodniami... :/ ). Metoda jak wiadomo szybka i bezbolesna, jednak wlosy powracja po ok 2-3 dniach i musimy je znowu zgalac. Moim faworytem jest maszynka gilette Venus. Skora jest po nich gladka, maszynka dzieki obecnosci zakladki nie zacina skory. Koszt jest wyzszy, niz zwyklych maszeynek jednorazowych, jednak Komfort uzytku wynagradza wyzszy wydatek.
Kremy do depilacji radza sobie z wlosami znacznie lepiej, jednak metoda ta jest pracochlonna. Smarujemy kremem nogi, uda i czekamy ok. 6-10 Min, az wlosy zetrzemy tarka. Ta metoda nigdy mi nie odpowiadala ze wzgledu na pracochlonnosc. Uzywamy duezj ilosci kremu, musimy z tym kremem czekac (ja zazwyczaj w tym czasie czekania, robilam sobie Jakis Peeling na twarz, lub maseczke :) ). Wlosy odrastaja wolniej, ale suma sumarum wychodzi drogo i trzeba powiecis tej metodzie duzo czasu.
Ostanim etapem mojej przygody okazalo sie woskowanie. Najpierw woskowalam nogi plastrami, potem kupilam wosk plynny, ktory nalezy podgrzac i nakladac szpatulka. Ostanim moim rozwiazaniem stal sie podgrzewacz do wosku.
Najpierw testowalam podgrzewacz marki Veet, ktory wygralam na portalu testowym. To urzadzenie mnie zaciekawilo. W skladzie mamy podgrzewacz, paski i wklad z woskiem. Przetestowalam ten Produkt i bylam zadowolona z efektu. Jednak zakup wkladow woskowych w przypadku firmy Veet, jest drogim kosztem, dlatego zaczelam szukac alternatywy.




Na Allegro znalazlam mase podgrzewaczy, wkladow woskowych i paskow. Caly zestaw mozna juz dostac za okolo 100 zl. Taki zestaw starcza nam na wiele miesiecy, a nawet na rok.
Sposob wykonania:
-podgrzewacz z woskiem podgrzewamy przez ok. 30-50 Min.
-gdy wosk jest juz dostatecznie rozgrzany nakladamy go rollonem na paski
-paski nakladamy na nogi i zdzieramy pod wlos
-po zakonczonej depilacji, resztki wosku usuwamy olejkiem np. Hipp
Metoda ta jest niestety na samym poczatku dosyc bolesna. Aby bol zmniejszyc, zalecam ciecie paskow na mniejsze kawaleczki. Przed depilacja dobrze jest skore przetrzec jakims pudrem sypkim, albo maka ziemniaczana. Wosk przyklei sie wtedy lepiej do skory i oderwie wszelkie wlosy.
Paski mozna stosowac wielokrotnie, tzn. gdy oderwiemy pasek mozna go znowu z tej samej strony posmarowac woskiem.
Wazna jest tutaj rowniez precyzja. Najlepiej wykonywac woskowanie przy swietle dziennym, wtedy lepiej widzimy nasze owlosienie.
Po depilacji skora jest podrazniona i widac na niej male czerwone kropeczki. Najlepiej wtedy jest w nia wetrzec jakis olejek. na drugi dzien zaczerwienienie jest mniejsze, jednak nogi nie sa jeszcze ladne. Na trzeci dzien skora jesz gladka, zaczerwienienia zniakaja i mozemy sie cieszyc gladkimi, pieknymi nogami.
Skutecznosc metody jest zniewalajaca. Wlosy zaczynaja odrastac pojedynczo dopiero po 2 tyg. Okolo po 3 tyg. pojawiaja sie juz wszystkie. Ta metoda jest idelana dla urlopowiczek. przed wyjazdem najlepiej jest zafundowac sobie taka depilacje i przez caly urlop mamy nasze nogi z glowy :)
U mnie do czasu do czasu pojawil sie Problem wrastania, tworzyla sie ropna gruzdka spod ktorej wlos nie mogl sie wydostac. Wtedy wyrywalam go pinceta. Aby wrastaniu wlosow zapobiec, najlepiej jest wykonywac peelingi nog. Peeling kawowy domowej roboty sprawdzi sie w tym celu znakomicie!
Zaznaczam, ze nie mam zadnych uczulen, ani moja skora nie reaguje na nic alergicznie. Moje nogi sa normalne, nie mam skory delikatnej, dlatego ta metoda sie u mnie sprawdza. zapewne osoby ze sklonnosciami do alergii, lub ze skora wrazliwa moga tej metody nie tolerowac.
Zycze wszystkim owocnej walki ze zbednym owlosieniem!
c.d.n
pozdrawiam
Kinga


3 komentarze:

  1. ja używam kremu z Ziajii, ale będę musiała go zmienić;)
    pozdrawiam i zapraszam do siebie;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja używam depilatora i też jestem zadowolona :)Włoski odrastają dopiero po 2 tygodniach. Do bólu się już przyzwyczaiłam i bywa tak jak u Ciebie, że włoski wrastają, od teraz też będę używała pincety. :> Na początku także zaczynałam od jednorazówek, ale to było straszne, bo żeby nogi były naprawdę gładkie to musiałam co drugi dzień je golić. Jak dla mnie męka. ;P
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja mam maszynkę z Brauna i daje rade ;) ale muszę przyznać że tej czynności nie lubię wykonywać

    OdpowiedzUsuń